Tuesday 23 September 2014

CARA ATASI PENYAKIT KULIT, EKZEMA, GATAL2, KURAP, RUAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera azie ucapkan. semoga semua sihat2 selalu. ^^V

SAKIT KULIT. Azie percaya, ramai dari kita yang pernah atau sedang alami masalah sakit kulit kan? Tak kiralah dewasa , kanak-kanak mahupun bayi. Ia berpunca dari pelbagai faktor seperti faktor genetik, kuman kulat, tekanan, alahan kepada makanan dan persekitaran yang tercemar.

Jangan kita pandang remeh pada gatal-gatal yang kelihatannya kecil. Ianya boleh menjadi teruk jika dibiarkan apatah lagi jika seseorang itu suka menggaru. Ini kerana, terdapat kuman dan bakteria pada bawah kuku jari kita. Ia boleh mengakibatkan gatal lebih parah jika berlaku jangkitan kuman.

Di sini Azie inginkan kongsikan cara untuk anda atasi pelbagai masalah penyakit kulit dengan mengamalkan MAKANAN TAMBAHAN 100% SEMULAJADI dari shaklee.

APA ITU EKZEMA?
Ekzema ialah penyakit kulit yang biasa dialami dikalangan bayi berumur antara 2 hingga 6 bulan. Jenis ekezema tersebut ialah 'Atopic Dermatitis'

Atopic ialah masalah genetik yang akan meyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom oversensitivity.

Ekzema juga adalah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindak balas hipersensitif pada bahagian kulit.

Kesan penyakit ini kepada kanak-kanak boleh dilihat di bahagian lutut, pelibat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala. Orang dewasa pula lebih kepada bahagian belakang lutut dan pelipat siku.

Semua peringkat umur boleh menghidapi penyakit kulit ini tidak kiralah orang dewasa mahupun kanak-kanak. Namun, biasanya ia lebih dihidapi oleh kanak-kanak berusia kurang dari 2 tahun.

APAKAH PUNCA EKZEMA?
Sehingga kini, punca ekzema berlaku masih belum diketahui sepenuhnya. Terdapat faktor dalaman dan luaran yang boleh menjadi pencetus kepada ekzema.

Faktor Dalaman (fizikal)
- Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit ekzema, asma atau allergi rhinitis.
- Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
- Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan, tenusu, gandunm, telur, makanan lau, pengawet dan pewarna makanan.

Faktor Luaran (persekitaran)
- Bahan-bahan iritasi : Asap rokok, bahan kimia, cuaca terlalu panas dan lembap atau disebaliknya.
- Alahan: sabun, syampu, serbu pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan, hama habuk rumah (house dust mites).

BAGAIMANA KITARAN EKZEMA?

Ekzema dikatakan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Ekzema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semakin kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam. Kitaran ini akan berulang seperti mana diringkaskan dalam rajah di bawah.

RAJAH KITARAN EKZEMA





APAKAH CARA UNTUK MENGELAKKAN EKZEMA MENJADI TERUK

Langkah-langkah untuk mengelakkan terjadinya ekzema dan pemulihan fungsi penghadang kulit boleh dilakukan.
- Mengawal kitaran ekzema dengan melembapkan kulit, kurangkan menggaru.
-  Mengubati keradangan (rasa gatal atau sakit).

Langkah-langkah pengawalan harian:
- Elakkan daripada menggunakan sabun yang mengandungi BAHAN KIMI yang boleh beri kesan IRITASI pada kulit.
- Gunakan krim atau losyen dengan kerap untuk melembapkan kulit walaupun  ketika ekzema berlaku.

APAKAH PRODUK SHAKLEE yang boleh MEMBANTU ATASI MASALAH PENYAKIT KULIT (EKZEMA, KURAP, RUAM, GATAL-GATAL)?

Shaklee ada beberapa produk yang sesuai untuk mereka yang mengalmi sakit kulit seperti di atas.Bukan semata-mata untuk ekzema, tetapi juga untuk sakit kulit lain seperti KURAP, RUAM dan GATAL-GATAL. 

Tapi anda tak perlu ambil kesemua supplement di bawah. Boleh ambil ikut keutamaan dam bajet. ^^v.

1) RAWATAN DALAMAN
2) RAWATAN LUARAN

Rawatan Dalaman

ALFALFA COMPLEX

Alfalfa merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba. Alfalfa complex shaklee kaya dengan kandungan klorofil yang membantu masalah penyakit kulit. Ia juga membantu dalam menguatkan sistem dalaman tubuh badan serta menyah toksin.

OMEGA GUARD
Omega guard mempunyai minyak Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imunitit kulit terhadap jangkitan.

MEAL SHAKES

ESP
 Meal shakes dan ESP baik untuk pemulihan luka dan proses penggantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan, seterusnya memulihkan luka ekzema.

Mereka yang mempunyai Ekzema dikaitkan dengan sistem imuniti yang rendah dan abnormal untuk melawan sebarang jangkitan kulit. Maka, nutriferon sangat digalakkan bagi mereka yang mempunyai masalah imuniti badan yang rendah.

Rawatan Luaran

HERBAL BLEND

 Boleh disapu di tempat yang terdapat jangkitan sama ada ekzema, ruam, kurap mahupun gatal-gatal. Herbal blend adalah krim serbaguna.
* tidak sesuai untuk ekzema jenis berair.

BASIC H
Basic H shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Basic H boleh menjadi ganti kepada sabun biasa. 
* tidak sesuai untuk pesakit ekzema jenis kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.

VITAMIN  E COMPLEX
Boleh disapu untuk menghilangkan luka ekzema dan memudarkan parut.


TESTIMONI

Jom lihat testimoni pesakit yang telah bebas ekzema dengan shaklee dan pastinya dengan izin ALLAH s.w.t.












 Dapatkan HARGA ISTIMEWA dari saya!

 UNTUK PEMBELIAN ATAU PERTANYAAN,
Wakil Pengedar Shaklee Anda
NOR AZIAH BINTI SADRI
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 965511 ] 
♥ Call/Sms/Whatsapp : 0169226510


No comments:

About Me

My photo
Saya adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE dengan ID 965511. Menawarkan HARGA TERENDAH + banyak EXTRA + FREE FOLLOW UP + FREE CONSULTATION 0169226510..sms..whatsapp FB : nor sadri FB PAGE: azie's health & beauty center