Sunday 16 November 2014

TIPS HILANGKAN SUNBURN

Assalamualaikum semua.. Mesti ramai yang alami masalah sunburn kan? Ada yang biasa-biasa je.. Macam Azie sendiri dulu memang kulit sensitif sangat pada cahaya matahari. Kalau berpanas sekejap pun terus merah muka. Lepas merah tu jadi gelap lah! Terbakar! Huhu.. Sedih...

Ada yang guna krim UV atau sunblock? Tapi ia hanya sementara dan perlu disapu semula setelah beberapa jam dipakai. Lagipun ada juga yang tak gemar guna krim.

Ok! Kalau kulit dah alami sunburn apa yang anda selalu buat? Atau tak buat apa-apa? Hehe.. Baiklah, ini Azie nak kongsikan TIPS HILANGKAN SUNBURN untuk anda.

TIPS 1
Elakkan dari menggosok kulit yang alami sunburn terutamanya jika kulit tersebut mengelupas atau melepuh. Selepas mandi, hanya tekapkan ia dengan tuala.

TIPS 2
Campurkan air dengan susu segar. Nisbah campuran ialah setengah susu dan setengah air. Celupkan tuala kecil dan tekapkan ia ke atas kulit.

TIPS 3
Ambil 1 biji kentang yang telah dikupas dan dicuci bersih. Potong dan tekapkan pada kulit. Biar lendirkan/cairan kentang pada kulit seketika dan kemudian bilas hingga bersih.

TIPS 4
Ambil daun lidah buaya @ aloe vera. Potong dan sapukan lendirnya pada kulit. Biarkan seketika dan bilas hingga bersih

Cadangan Supplement Shaklee untuk Mencegah dan Menghilangkan Sunburn

Berikut adalah cadangan supplement yang anda boleh ambil untuk mencegah sunburn. Bagi yang sedang alami sunburn pun, boleh amalkan supplement ni untuk menghilangkan sunburn anda.

VITAMIN C
Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu. 

VITAMIN E
Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat dan menjadi ejen perlindungan UV.

B COMPLEX
Melindungi kulit dari pancaran matahari, anti stress dan melancarkan perjalanan darah.

ESP
Sumber protein untuk penghasilan sel badan yang lebih sihat, termasuk sel kulit baru yang sihat dan cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat. Sangat bagus untuk membaiki kulit rosak. 

COLLAGEN POWDER
Memberikan kelembapan dan keanjalan  kepada kulit, mengurangkan pigmentasi, jeragat dan warna kulit yang tak sekata.

Azie dahulu hanya cuba VITAMIN C sahaja. Itu pun kesan mantap!! Tapi tambah dengan ESP lagi superb sebab selain minum, boleh buat masker! Tegang anjal lagi tau!

** PERINGATAN : Tidak semestinya anda harus ambil kesemua vitamin di atas. Anda juga boleh memilih mengikut pilihan anda atau mengikut bajet anda. Untuk lebih info dan maklumat lanjut atau khidmat nasihat PERCUMA, anda boleh hubungi Azie. Azie akan cuba bantu anda :).

*****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin/supplement semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan FOLLOW UP khas untuk anda yang memilih Azie sebagai pengedar terpilih anda.

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Nor Aziah Sadri (Azie)
♥ SMS/WhatsApp : 0169226510
♥ Email : azie_mie510@yahoo.com
❤ Facebook : Nor Aziah Sadri
♥ Fanpage : Azie's Health & Beauty Center
♥ Follow me on Instagram : Nor Aziah Sadri

No comments:

About Me

My photo
Saya adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE dengan ID 965511. Menawarkan HARGA TERENDAH + banyak EXTRA + FREE FOLLOW UP + FREE CONSULTATION 0169226510..sms..whatsapp FB : nor sadri FB PAGE: azie's health & beauty center