Tuesday 23 September 2014

CARA ATASI PENYAKIT KULIT, EKZEMA, GATAL2, KURAP, RUAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera azie ucapkan. semoga semua sihat2 selalu. ^^V

SAKIT KULIT. Azie percaya, ramai dari kita yang pernah atau sedang alami masalah sakit kulit kan? Tak kiralah dewasa , kanak-kanak mahupun bayi. Ia berpunca dari pelbagai faktor seperti faktor genetik, kuman kulat, tekanan, alahan kepada makanan dan persekitaran yang tercemar.

Jangan kita pandang remeh pada gatal-gatal yang kelihatannya kecil. Ianya boleh menjadi teruk jika dibiarkan apatah lagi jika seseorang itu suka menggaru. Ini kerana, terdapat kuman dan bakteria pada bawah kuku jari kita. Ia boleh mengakibatkan gatal lebih parah jika berlaku jangkitan kuman.

Di sini Azie inginkan kongsikan cara untuk anda atasi pelbagai masalah penyakit kulit dengan mengamalkan MAKANAN TAMBAHAN 100% SEMULAJADI dari shaklee.

APA ITU EKZEMA?
Ekzema ialah penyakit kulit yang biasa dialami dikalangan bayi berumur antara 2 hingga 6 bulan. Jenis ekezema tersebut ialah 'Atopic Dermatitis'

Atopic ialah masalah genetik yang akan meyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom oversensitivity.

Ekzema juga adalah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindak balas hipersensitif pada bahagian kulit.

Kesan penyakit ini kepada kanak-kanak boleh dilihat di bahagian lutut, pelibat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala. Orang dewasa pula lebih kepada bahagian belakang lutut dan pelipat siku.

Semua peringkat umur boleh menghidapi penyakit kulit ini tidak kiralah orang dewasa mahupun kanak-kanak. Namun, biasanya ia lebih dihidapi oleh kanak-kanak berusia kurang dari 2 tahun.

APAKAH PUNCA EKZEMA?
Sehingga kini, punca ekzema berlaku masih belum diketahui sepenuhnya. Terdapat faktor dalaman dan luaran yang boleh menjadi pencetus kepada ekzema.

Faktor Dalaman (fizikal)
- Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit ekzema, asma atau allergi rhinitis.
- Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
- Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan, tenusu, gandunm, telur, makanan lau, pengawet dan pewarna makanan.

Faktor Luaran (persekitaran)
- Bahan-bahan iritasi : Asap rokok, bahan kimia, cuaca terlalu panas dan lembap atau disebaliknya.
- Alahan: sabun, syampu, serbu pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan, hama habuk rumah (house dust mites).

BAGAIMANA KITARAN EKZEMA?

Ekzema dikatakan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Ekzema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semakin kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam. Kitaran ini akan berulang seperti mana diringkaskan dalam rajah di bawah.

RAJAH KITARAN EKZEMA





APAKAH CARA UNTUK MENGELAKKAN EKZEMA MENJADI TERUK

Langkah-langkah untuk mengelakkan terjadinya ekzema dan pemulihan fungsi penghadang kulit boleh dilakukan.
- Mengawal kitaran ekzema dengan melembapkan kulit, kurangkan menggaru.
-  Mengubati keradangan (rasa gatal atau sakit).

Langkah-langkah pengawalan harian:
- Elakkan daripada menggunakan sabun yang mengandungi BAHAN KIMI yang boleh beri kesan IRITASI pada kulit.
- Gunakan krim atau losyen dengan kerap untuk melembapkan kulit walaupun  ketika ekzema berlaku.

APAKAH PRODUK SHAKLEE yang boleh MEMBANTU ATASI MASALAH PENYAKIT KULIT (EKZEMA, KURAP, RUAM, GATAL-GATAL)?

Shaklee ada beberapa produk yang sesuai untuk mereka yang mengalmi sakit kulit seperti di atas.Bukan semata-mata untuk ekzema, tetapi juga untuk sakit kulit lain seperti KURAP, RUAM dan GATAL-GATAL. 

Tapi anda tak perlu ambil kesemua supplement di bawah. Boleh ambil ikut keutamaan dam bajet. ^^v.

1) RAWATAN DALAMAN
2) RAWATAN LUARAN

Rawatan Dalaman

ALFALFA COMPLEX

Alfalfa merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba. Alfalfa complex shaklee kaya dengan kandungan klorofil yang membantu masalah penyakit kulit. Ia juga membantu dalam menguatkan sistem dalaman tubuh badan serta menyah toksin.

OMEGA GUARD
Omega guard mempunyai minyak Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imunitit kulit terhadap jangkitan.

MEAL SHAKES

ESP
 Meal shakes dan ESP baik untuk pemulihan luka dan proses penggantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan, seterusnya memulihkan luka ekzema.

Mereka yang mempunyai Ekzema dikaitkan dengan sistem imuniti yang rendah dan abnormal untuk melawan sebarang jangkitan kulit. Maka, nutriferon sangat digalakkan bagi mereka yang mempunyai masalah imuniti badan yang rendah.

Rawatan Luaran

HERBAL BLEND

 Boleh disapu di tempat yang terdapat jangkitan sama ada ekzema, ruam, kurap mahupun gatal-gatal. Herbal blend adalah krim serbaguna.
* tidak sesuai untuk ekzema jenis berair.

BASIC H
Basic H shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Basic H boleh menjadi ganti kepada sabun biasa. 
* tidak sesuai untuk pesakit ekzema jenis kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.

VITAMIN  E COMPLEX
Boleh disapu untuk menghilangkan luka ekzema dan memudarkan parut.


TESTIMONI

Jom lihat testimoni pesakit yang telah bebas ekzema dengan shaklee dan pastinya dengan izin ALLAH s.w.t.












 Dapatkan HARGA ISTIMEWA dari saya!

 UNTUK PEMBELIAN ATAU PERTANYAAN,
Wakil Pengedar Shaklee Anda
NOR AZIAH BINTI SADRI
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 965511 ] 
♥ Call/Sms/Whatsapp : 0169226510


Thursday 11 September 2014

ESP - SOY PROTEIN ISOLATE POWDER PROMOSI HARGA RUNTUH! BELI 6 PERCUMA 1

PERBEZAAN ESP SHAKLEE

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, penghasilan protein pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Kini, banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein (ESP) ini DIIKTIRAF seluruh dunia dengan mempunyai KAJIAN KLINIKAL yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan adalah NON GMO (Non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 850gram ESP (1 tin Esp) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP dari Shaklee ini adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 ASID AMINO PENTING yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 SUMBER VITAMIN dan 4 SUMBER MINERAL. Sangat sesuai untuk SEMUA PERINGKAT UMUR, tua atau muda. Kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39, membuatkan ia sesuai kepada PENGHIDAP KENCING MANIS.

* Kadar Indeks Glisemik yang RENDAH ialah 55 dan ke bawah*

TAHUKAH ANDA?

Indeks glisemik yang menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan manusia. Mengekalkan paras gula yang rendah dalam darah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa yang panjang. Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk pencemaran bersilang dengan bahan -bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Protein di dalam ESP pula TIDAK DIPROSES DENGAN ALKOHOL, tetapi ia dicuci dengan air untuk mengekalkan  isoflavones genistein dan daidzein demi membekalkan anda dengan keseluruhan soya.

Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali gan telur, 12 kali ganda susu, RENDAH LEMAK, TIADA KOLESTROL, dan mudah diserap oleh tubuh manusia. ESP juga TIADA ASID URIK, membuatkan ia juga sesuai diambil oleh pesakit GOUT.

FUNGSI, MANFAAT, KEBAIKAN ESP SHAKLEE

MANFAAT UTAMA

1) AWET MUDA
Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, pundi dan lain-lain yang terdapat pada tubuh manusia. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

2) BAIK untuk HORMON
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang fungsinya sama dengan hormon wanita. Ia membantu MERENDAHKAN PARAS KOLESTROL, mencegah risiko OSTEOPOROSIS dan SAKIT JANTUNG.

3) Baik untuk PROSTAT
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya menghalang pertumbuhan dan merebaknya SEL KANSER. Ia memusnahkan RADIKAL BEBAS di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4) KULIT
Baik untuk merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan kulit berseri dan kepejalan otot, cepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut

5) PEMBEKAL TENAGA
 membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan

6) MEMBAIKI KESAN PENUAAN
Membaiki masalah rambut seperti beruban, gugur, membaiki kedutan dan kesan tua.

7) MEMBAIKI MEMORI
meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

APA ITU ASID AMINO?
Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai 'asid amino tak perlu'. Manakala 'asid amino perlu' tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi haru kita dapatkan dari sumber makanan. ESP Shaklee menyediakan kesemua 9 asid amino yang diperlukan.

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.



HARGA TERENDAH untuk anda!! dapat juga FREE 1 canister ESP. promo sah hingga 31 okotber 2014 sahaja!! lagi lah dapat HARGA RUNTUH!

Untuk pertanyaan atau pembelian boleh hubungi,

call/whatsapp/mesej : 0169226510 (azie shaklee)
instagram : noraziah6510
facebook : nor aziah sadri
Page : azie's health & beauty center

Tuesday 2 September 2014

shaklee COLLAGEN POWDER

SHAKLEE COLLAGEN POWDER

KOLAGEN.. Sebut je kolagen tentu kita akan kaitkan dengan KECANTIKAN KULIT kan? Ya! BETUL! Kolagen sangat diperlukan oleh badan kita supaya kulit lebih sihat, rambut kuat, tulang sihat.
Tetapi, tidak dapat dielakkan, semakin meningkat usia, tubuh kita semakin kurang menghasilkan kolagen. Kekurangan kolagen juga boleh disebabkan oleh faktor luaran. Jadi, badan kita pun akan menerima kesan daripada kekurangan kolagen.
KESAN KEKURANGAN KOLAGEN
1) Lebih banyak KEDUTAN, GARIS HALUS pada kulit.
2) Kulit/payudara/pinggul semakin KENDUR
3) tulang RAPUH
4) sakit SENDI
5) kulit KERING
6) RAMBUT ROSAK, GUGUR, BERCABANG
7) Wajah KUSAM
8) Luka LAMBAT SEMBUH
 
SHAKLEE COLLAGEN POWDER BERKESAN

MANFAAT/FUNGSI SHAKLEE COLLAGEN POWDER


MANFAAT UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

1) Menguatkan RAMBUT dan merangsang pertumbuhan semula
2) KUKU lebih kuat, bintik putih hilang, pangkal kuku mengekalkan warna yang sihat.
3) Kulit kurang KERING dan ELASTISITI akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini mebantu mengurangkan PARUT.
4) Menghilangkan tanda PENUAAN.
5) Membantu menguatkan TULANG dan elak tulang RAPUH.
6) Mengurangkan kesakitan dan geseran SENDI.
7) Baik untuk MATA. Kornea memerlukan kolagen dan ia membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
8) Memastikan OTAK sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.

TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE COLLAGEN POWDER


KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER


KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Shaklee collagen adalah makanan tambahan yang unggul, mengandungi 4,000mg KOLAGEN RSS (sisik ikan merah). Ia sejenis KOLAGEN TULEN dan bermutu tinggi yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Molekul kolagen shaklee adalah sangat ringan iaitu sekitar 1,000mg Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam unit Dalton). Ia menjadikan SHAKLEE COLLAGEN POWDER sangat MUDAH DISERAP oleh tubuh dan meningkatkan sintesis kolagen dalam lapisan dermis dengan BERKESAN.
 
KANDUNG SHAKLEE COLLAGEN POWDER


RAMUAN UTAMA & FUNGSI

1) Kolagen daripada sisik ikan merah
Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen dari sumber haiwan (bukan ikan).

2) Ekstrak biji Camellia japonica
Biji Camellia japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat. Juga mengandungi isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3) Ekstrak Pfaffia
Pfaffia juga dikenali sebagai ginseng Brazil. Apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellio Japonica, ia membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asi hyaluronic mempunyai kemampuan luar biasa untuk amaun air yang banyak. Untuk itu, ia juga memainkan peranan penting untuk menghidratkan tisu tubuh untuk mejadikan kulit lembut, lembap, dan licin.

4) Elastin dari kolagen ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan kesan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Ia memberikan kesan kulit lebih tegang, anjal dan elastik.

5) Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit. Vitamin B turut serta dalam metabolima karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

6) Ekstrak kekerang
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7) Lactobacillus acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat serta mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER dalam sachet


KENAPA SHAKLEE COLLAGEN POWDER LEBIH BAIK?

TIADA PERASA TAMBAHAN : Kandungan di dalam Shaklee collagen powder adalah 100% TULEN, SEMULAJADI, TANPA gula, TANPA pengawet, TANPA pewarna.

MUDAH: sangat mudah larut di dalam air. Mudah dibawa kemana-mana kerana saiz sachet yang kecil.

RASA SEDAP: Boleh dicampur dengan minuman kesukaan.

PROMOSI SEPTEMBER 2014 BELI 6 PERCUMA 1 KOTAK lagi!


PROMOSI! PROMOSI! SALE! SALE!!

Apa tunggu lagi? Ramai dah merasai kehebatan shaklee collagen powder. Ramai juga yang repeat order.

Bulan ni ada PROMOSI COLLAGEN BELI 6 PERCUMA 1 KOTAK LAGI + FREE MEMBERSHIP + CASH BACK RM110!!

HARGA memang TERENDAH ketika ini. Rugi tak beli waktu promo ni. Jika nak BELI 1 je? Boleh. Dapatkan SPECIAL PRICE khas dari saya.

UNTUK ORDER/PEMBELIAN/PERTANYAAN

0169226510.. call/sms/whatsapp
Azie shaklee

POS seluruh Malaysia
COD sekitar Temerloh, Mentakab, Lanchang, Bera, Triang (Pahang)

About Me

My photo
Saya adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE dengan ID 965511. Menawarkan HARGA TERENDAH + banyak EXTRA + FREE FOLLOW UP + FREE CONSULTATION 0169226510..sms..whatsapp FB : nor sadri FB PAGE: azie's health & beauty center